Сценарій свята
«Досягнення Веселчат»
Мета: підтримати талановитих школярів, сприяти усвідомленню
учнями важливості набуття освіти; виховувати
потребу в постійній самоосвітній діяльності, інтерес до навчання, до
пізнання навколишнього світу; активізувати творчу діяльність учителів.
(Звучать
мелодія «Сертаки»)).
Ведучий. У давнину в могутній Стародавній Греції на Олімпі жив найсильніший із богів – Зевс.
Уся історія почалася, ще коли злі титани
громили Землю неосвіченістю.
Пізніше світ розквітнув, життя
продовжувалося, діти росли, розвивалися. Сьогодні вони – переможці! І саме в нащі дні, богові Зевсу стало так
нудно серед безкраїх просторів Олімпу, що
він в гніві проголосив,
розкидаючи в різні боки блискавки, лякаючи
все навколо розкатами грому. На
цей гомін прибігла богиня ...... Афіна і ось . що вона почула...)
( Блискавка, гуркіт грому)
Зевс. О небо! Свідок ти!
Як це мені усе набридло! Нектар, веселощі, розваги! І хто порадить, що
нам робить?! А, може, зазирнути нам до
смертних?! Тих, що називаються людьми?
Повеселитись, може, з ними, наслати їм чуму чи війни і подивитись на страждання
. Хіба не весело, Афіна?
Афіна. О, Зевсе, могутній громовержцю! Дозволь же не
погодитись з тобою! І не такі вже люди ці нікчемні. А серед них є навіть і
такі, що незабаром вже дійдуть і до Олімпу!
Зевс. Як до Олімпу?! Яке зухвальство! І хто ці люди, що
наважились у величності зі мною сперечатись? Невже хтось із простих смертних
може бути мудрішим за Афіну - богиню
справедливої війни та мудрості, справедливішим за Феміду - богиню правосуддя, сильнішим за Посейдона - володаря водної стихії, і нарешті прекраснішим за Афродіту - богиню любові та краси ?
Афіна. Так. Їх називають учнями. Про
них я знаю все. Сьогодні у мирян велике
свято - «Досягнення весельчат».
Зевс: Ха, ха, ха ! Весельчат... це що ті , що завжди
веселяться? Хіба такі можуть наблизитися
до нас, жителів самого Олімпу!
Афіна: Ти помиляєшся, Зевсе, весельчата, від слова -
веселка. Захоплення, уподобання,
таланти, мрії цих дітей такі різноманітні -
як кольори веселки.
Зевс: Веселка мені довподоби. І
якщо ці діти такі ж чудові, то варто на них подивитися.
Ото ж, давай запросимо їх до нас .
Афіна: Я сподіваюсь це не викличе твій гнів, але я вже це зробила.
( Зевс незадоволено ступає
вперед, але несподівано помічає залу де
сидять діти.)
Зевс: Звідки стільки молодих прекрасних людей?
Афіна: Це і є
Весельчата - дитяча організація
учнів одної з шкіл на Україні.
Ведучий. Вас, величний
Зевсе, вітають учні ЗОШ І-ІІ
ступенів №1 міста Гайворона.
Зевс : Ну а що вони самі можуть
про себе та про свою школу сказати?
Ведуч.:
У світі настільки все пов’язане, що одне явище спричиняє появу іншого.
Якщо існує яблуко, то, звичайно, існує і дерево, на якому воно виросло. Наша
школа – це дерево, на гілках якого ростуть плоди науки – його учні, які
живляться мудрістю вчителів, а, виростаючи, стають справжніми особистостями,
громадянами своєї держави.
Зевс. Скажіть, невже ці отроки
достойні на Олімп піднятись? Можливо все це жарти?
Ведуча. О великий
Громовержцю! Наша школа – це храм науки,
вчаться тут обдаровані діти, дійсно
гідні вашої уваги.
Дружня шкільна спільнота.
Високий натхнений наш злет.
В науці, у спорті, в мистецтві
Ми разом крокуєм вперед.
Тож будьте сьогодні гостями
На нашому святі, Боги!
Ми будем таланти вітати,
Сьогодні, завтра, завжди.
Ведуча.
Життя школярів мінливе
Вирує у світлій оселі,
Воно і тривожне, й щасливе,
У світ розчиняє нам двері!
Життя школярів стрімке і натхненне,
Веде нас вперед до вершин майбуття.
Ми прагнемо стати надією краю,
Ми славнії
діти його – ти і я!
Ведучий.
Ми - весна твоя,
рідна Вкраїно,
І, звичайно, твоє майбуття!
Дай розправити крила орлині,
Будувати прийдешнє життя.
Дай нам, земле, з джерел твоїх сили
І відвагу, й наснаги нам дай.
Перший крок ми сьогодні зробили,
На дорогах життя нас стрічай.
Наша мрія нам зіркою світить,
Кличуть вдаль нас дороги твої.
Україно! Ми всі твої діти!
Україно! Ми всі твої діти!
Тож прийми нас в обійми свої.
( Виконується «Пісня про Україну»)
Ведуча. Не варто доводити, що
кожна школа сильна своїми талантами. А талант завжди
родом з дитинства. Кажуть, що кожна людина народжується із зерном в руці,
тільки треба знайти поле, де це зерно найкраще проросте. У нашій школі кожен бажаючий може зростити своє зерно, адже для цього є
всі умови.
Ведучий. Нам
приємно вітати сьогодні в цій святковій залі учителів, батьків, гостей:
директора А також майбутню еліту
української держави, учнів школи – переможців і призерів предметних олімпіад,
спортивних змагань, обдарованих дітей шкільних гуртків і об’єднань. Вітаємо
Вас, наші зірочки, бурхливими оплесками!
Ведуча. Зоряне
небо! Споконвіку воно супроводжує земне життя.
Ведучий. Зоряне небо, наче казка без
слів. Зачудовано дивишся довго – довго, намагаєшся зрозуміти чому воно так
далеко і що означають оті небесні
світлячки.
Ведуча.
Палають в небі зірочки ліхтарями людської долі, а людина несе в собі
світло тієї зірки, під якою вона народилася.
Ведучий. У яскравій і неповторній
галактиці нашої школи сьогодні засяють наші шкільні обдарування.
Ведуча. І
запалає сьогодні не одна зірка .
Слово для вітання надається
директору школи
(Слово директора)
Ведучий. Ерудиція
– глибокі знання в певній галузі науки
чи в багатьох галузях, широка обізнаність, начитаність. Ерудит людина,
яка має глибокі знання і є всебічно розвиненою. Сподіваюсь, ви зрозуміли, що
зараз на черзі номінація «Ерудит року».
Музичне привітання від
першокласників. Пісня«Ми веселі і завзяті…»
Ведуча
На сцену запрошується президент Веселкової країни Іщенко Владислав .
Увага!
Командирам загонів приготуватись до переклички девізів.
1 – А клас ……
1 – Б клас….
2 – А клас…
2 –Б клас…
2- в клас
3 – А клас…
3 – Б клас..
4 – А клас..
4 – Б клас…
Товаришу директор школи! Учасники Веселкової країни
на свято «Досягнення Веселчат» прибули і до проведення готові. Президент
Веселкової країни Іщенко
Владислав.
Ведучий …Слово для привітання надається директору
школи Пошенко Юлії Володимирівні.
Ведуча. Настав
час підвести підсумки і назвати найкращих, найактивніших учнів початкової школи
з різних дисциплін.
Слободяник
Ан.1.І знову нас у мандри запрошують книги.
В далекі часи, в дивовижні країни.
Відкриються нам таємниці великі,
знайдемо ми справді безцінні перлини.
Давлятян Арс. 2.Хай не минає вас байка чи казка,
хай міфи і вірші у душу вам линуть.
Та тільки уважно читайте, будь ласка,
тоді лиш почуєте слово нетлінне.
Лялюк Софія 3.І мудрі поради, і жарти дотепні,
думки, що летять крізь кордони та муки,-
усе, чим приваблює світ цей безмежний,-
усе це дарує світ літератури.
Ведучий. В
народі кажуть: «З допомогою книги будь-яка грамотна людина має право та
можливість увійти до царства розуму».
Тому перша номінація: «Найкращий читач».
Право вручити грамоти надається директору школи
Пошенко Юлії Володимирівні та методисту районного методичного кабінету
Рябокучмі Аллі Дмитрівні.
(туш)
Ведуча. Як
парость виноградної лози, плекаймо мову.
Пильно й ненастанно політь бур’ян.
Чистіша від сльози вона хай буде,
Вірно і слухняно нехай вона щоразу служить вам,
Хоч і живе своїм живим життям.
Так говорив Максим Рильський про нашу рідну мову.
Право вручити грамоти знавцям української мови
надається директору школи Пошенко Юлії
Володимирівні_________________________________.
(туш)
Ведучий. Математику вже тому вчити
треба, що вона приводить розум до порядку, - так говорив видатний вчений
Михайло Ломоносов.
Право вручити грамоти кращим знавцям математики
надається директору школи Пошенко Юлії Володимирівні та переможцям обласної
олімпіади з математики, членам шкільного парламенту дітей Соколову Михайлу та Свистунову
Костянтину.
Пісня «Вчать у школі» у виконанні
учнів 4 класів.
Ведуча. «Здоров’я є найвищим багатством людини – так сказав Гіпократ.
Право вручити грамоти найкращим спортсменам
надається директору школи Пошенко Юлії Володимирівні та вчителю вищої категорії
Суханевичу Івану Яковичу.
(туш)
Пісня «Фізкульт – ура!» у виконанні
учнів 3 –класів.
Ведучий. Хоча б над тобою було сто вчителів – вони будуть
безсилі, якщо ти не зможеш сам змусити себе до праці і сам вимагати її від
себе,- говорив видатний педагог сучасності Василь Олександрович Сухомлинський.
Шкільне життя – це не тільки уроки, це ще й
розваги та відпочинок.
Наші учні – учасники різноманітних гуртків і не
просто учасники, а й переможці багатьох конкурсів.
Право вручити грамоти переможцям позакласної та гурткової роботи надається директору школи Пошенко Юлії
Володимирівні __________________________________________(туш)
Музичне привітання від
першокласників. Пісня «Зростаємо, мужніємо…»
Ведуча. Музика надихає весь світ, постачає душу
крилами, надає польоту уяви, - говорив Платон.
Наші учні відвідують ще й музичну школу і не
просто відвідують, а прославляють і себе, і наш район, область на різноманітних
конкурсах.
Музичний номер у виконанні учениці
4-А класу Задерей Софії.Варіації.
Музичний номер у виконанні учнів 1-х
класів.Полька Сонечко.
Право вручити грамоти кращим музикантам надається директору школи Пошенко Юлії
Володимирівні, вчителю музики Швецю Вадиму Анатолійовичу та президенту
шкільного парламенту дітей, переможцю шкільної рейтингової програми «Книга
рекордів школи» в номінації «Золотий голос школи» Пароконній Ользі.(туш)
Ведучий. Якщо
людина працює для себе, вона може стати відомим вченим, великим мудрецем,
чудовим поетом, але ніколи не стане істинно досконалою і великою людиною. В
класному колективі всі учні працюють задля однієї мети – стати дружньою
родиною, бо тільки за цієї умови можна гарно вчитися, відпочивати і перемагати.
Переможцями у щорічній рейтинговій програмі
«Досягнення Веселчат» у 2016/2017
навчальному році визнано:
учнівський колектив --
клас - ІІІ місце
учнівський колектив --
клас - ІІ місце
учнівський колектив -- клас – І місце
Фанфари
Увага!Увага!Увага!
Ведуча. Церемонія передачі повноважень президента
Веселкової країни.
Президенту Веселкової країни 2015/2016 навчального
року Іщенку Владиславу
передати повноваження новообраному президенту Веселкової країни---------------.
барабанний
дріб
Пісня «На
ромашковому полі» у виконанні учнів 4 класів
Пароконна Т.1.Стали
старші, а ще й розумніші,
Вже розв’язуєм задачі складні
Ми танцюєм, читаємо вірші
І веселі співаєм пісні.
Пустов. С.2.Сумно нам не буває ніколи,
Бо цікавий в нас кожен урок.
Родом ми з початкової школи –
У житті робимо перший свій крок.
Свербиус З. 3.А життя в нас цікаве, мов казка,
Тут і свято піснями дзвенить,
Тут любов є і сонячна ласка,
Мальчик
Крістіна 4.Нам усі горизонти відкриті,
ми нові відкриваєм путі.
І вчимось, добротою зігріті,
бо навчатись цікаво завжди.
Левицький
Ілля. 5.Школа наша весела й казкова –
поспішаєм до неї щодня!
І хоч зветься вона початкова,
та дає нам чудові знання.
Малишева Ол. 6.Сумно
нам не буває ніколи,
бо цікавий в нас кожен урок.
родом ми з початкової школи,
у життя робим перший свій крок.
Посвята у "Веселчата".
фанфари
1. Є святкових днів багато,
Нам усіх і не згадать.
А між ними й наше свято -
Вшанування — веселчат.
2. Добрий день, любі малята,
Для нас зміна ви завзята.
Ви зібралися на свято?
Тож і розпочати варто.
Ведуча1.
Увага!Увага! Мерщій всі
на свято! В країну до нас поспішають малята. А зветься вона у нас Веселкова.
Країна прекрасна, країна чудова.
Ведуча 2.
Наша молодша школа- не
просто школа. Це — Веселкова країна. А всі учні — не просто учні, а жителі цієї
країни. Це веселі, сміливі, розумні, спритні діти.
Ведуча2. З чого починається
Батьківщина?
З порога батьківської
хати,
З пісень отих
колискових,
Яких нам співала мати.
Ведуча1. А кажуть вона
починається
З пісень, що так щиро
лунають.
Та з тих рядочків
віршованих,
Що діти змалку вивчають.
Ведуча2. А, може, вона
починається
Із цього маленького
свята
Коли у святковому залі
Приймають тебе у веселчата.
До
слова запрошується директор школи Пошенко Юлія Володимирівна ( представлення
гостей)
Ведуча 1.
І сьогодні в цій країні
хочуть повеселитись ще нові жителі. Для цього і прибула на наше свято чарівна
гостя. Зустрічайте її.
(Звучить музика,
з'являється дівчинка-веселка)
Фон
Веселка. Любі хлопчики й
дівчатка,
З Гайворонської землі,
Статні, добрі і завзяті
Веселчаточка малі.
Ми влаштуєм для вас
свято
У веселчаточки посвята,
Щоб у памяті на вік
Цей залишився день і
рік.
Скажіть, будь-ласка, ви
впізнали мене? Хто я така?
Діти.
Веселка!
Веселка.
Правильно! Я — веселка!
Прийшла до вас із чарівної Гайворонської землі, яка славиться
легендами, казками і піснями. Але найдорожче багатство нашого краю — це люди —
працьовиті, добрі й веселі, завзяті, які мають героїчне минуле і досліджують
його.
Ведуча1. Веселко, послухай,
оці малята,
Дорослі вже малюки,
Вступити хочуть у веселчата.
Веселка. З радістю, хлоп'ята і
дівчата,
Я прийму вас у веселчата.
(Вибігає лисиця.)
Лисиця.
Ой, заждіть, заждіть, заждіть,
Дарувати не спішіть.
Ці малята не читають,
Нічогісінько не знають.
Краще я їх заберу
І до лісу віднесу.
Буду вчить зайців, білчаток
І маленьких ведмежаток.
Вовк директором в нас буде,
Вовче хай життя забуде.
Ведучий.
Ти, лисичко, неправа,
Візьми назад свої слова.
В нас малята молодці,
Назвати можна їх «знавці»,
ведуча.
Бо вміють вже вони читати,
І рахувати, і писати,
І вірші можуть розказати,
І пісню дружно заспівати.
(звучить музика,
виходить Буратіно)
Я — веселий Буратіно,
Ключ від знань приніс для вас.
Всі навчайтесь на «відмінно»
І мене візьміть в свій клас.
Всі
дітки в першому класі розумні , кмітливі , талановиті... і це вони зараз тобі
лисичко покажуть.
Нумо, діти, заспіваємо. Пісня у
виконанні учнів 1 – А класу «Наталочка.»
Я їм загадаю загадки, а вони їх відгадають. Слухайте:
Вчить читати, рахувати,
І писати, і співати
Всіх дітей довкола
Наша люба … (школа)
Разом стіл я і стілець,
Хто вгадає – молодець. (парта)
Є чарівник у школі в нас,
А ну впізнайте хто він?
Озветься – тиша йде клас,
Озветься ще раз – гомін.
Що б не спізнитись на урок,
Нам голос подає … (дзвінок)
Всяк школяр його шанує,
Бо він пише і малює.
Хто ж цей славний молодець?
Це звичайно … (олівець)
Не кущ, а з листочками,
Не сорочка, а зшита
Не людина, а навчає. (книга)
Буратіно: Молодці, діти! Ви дуже кмітливі
І писати, і співати
Всіх дітей довкола
Наша люба … (школа)
Разом стіл я і стілець,
Хто вгадає – молодець. (парта)
Є чарівник у школі в нас,
А ну впізнайте хто він?
Озветься – тиша йде клас,
Озветься ще раз – гомін.
Що б не спізнитись на урок,
Нам голос подає … (дзвінок)
Всяк школяр його шанує,
Бо він пише і малює.
Хто ж цей славний молодець?
Це звичайно … (олівець)
Не кущ, а з листочками,
Не сорочка, а зшита
Не людина, а навчає. (книга)
Буратіно: Молодці, діти! Ви дуже кмітливі
А ще учні 1 – Б класу дуже дружні
і хочуть нам заспівати цю гарну пісню. «Їжачок»
лисичка.
Так, діти всі у вас молодці,
в школу хочу і я проситись,
буду з вами в дружбі вчитись.
С. Ведучий: А зараз у виконанні
учнів 2-Б класу звучить жартівлива пісня.
Б.Ведучий: до вашої уваги танок «
Наш сусід» від хореографічного колективу учнів 2-4 класів.
Веселка.
А зараз я вам загадаю
загадки.
Цих загадок рівно сім,
Пропонуємо усім:
Їх сумлінно розгадати
Та у стовпчик записати
З перших літер скласти
слово,
Якщо впорались — чудово.
1).Коли все у тебе гарно,
Коли день пройшов не марно,
Наче квітка розквітаєш,
На обличчі її маєш.
Посміхаються вуста
Що це? Відповідь проста.
(Усмішка)
2).В ньому сторінок багато,
Там і будні, там і свята.
Він події позначає,
Історичні дати знає
Та рахує залюбки
Тижні, місяці, роки.
(Календар)
3).Ось стоїть біленька хата -
Там твої матуся й тато,
Твої сестри та брати
І, звичайно, там є ти.
Ще бабусі, дідусі,
Зібрались геть усі!
Бути в кожного повина
Дружня та міцна...
(Родина)
4).Рідну мову я вивчаю,
З літер вже слова складаю.
Помічниця ось моя -
Букви в ній від А до Я.
Стали лагідно в рядки
Що це, знають малюки?
(Абетка)
5).І вареники в сметані,
І крученики духмяні,
Сало терте з часником,
Борщ червоний з буряком.
Одним словом як назвати
Щоб гостей почастувати?
(Їжа)
6).Вони смачненькі та чорненькі,
У грунт попали на весні,
Тепер із них у полі зріють
Яскраві соняхи, рясні.
А згодом буде і олія
Прозора, жовта, запашна.
Їх можна з друзями лузати.
Про що це загадка, хто зна?
(Насіння)
7).Цей фахівець нам розказав,
Про долі націй та держав,
Де наші пращури жили,
Які в них звичаї були?
Які одежа, посуд, хата,
Та ще цікавого багато.
Розкопки буде він вести,
Щоб нам минуле довести.
(Археолог)
Веселка. Ну що, ви відгадали
слово?
Славна наша Україна,
А ми її діти,
Поки живі на цім світі -
Будемо радіти.(
Виставлене слово «Україна».)
Пісня
Сандри про Україну.
Ведуча2.
Сьогодні наші
першокласники мають познайомитись з правилами і законами Веселкової країни, а в
цьому їм допоможуть
найстарші — учні 4-х класів.
Правила (говорять учні по черзі).
1.Веселка до праці завзята, гратися вміє і любить
читати.
2.Веселка дружить зі спортом, хоча і не ставить
всесвітніх рекордів.
3.Веселка спішить на підмогу, бо добра вона — не
образить нікого.
4.Веселка вміє дружити і чесним ім'ям батьків
дорожити.
Закони:
1.Єдності слова і діла;
Честі і совісті;
Дружби й товариськості;
Турботи і милосердя.
Ведуча1.
Якщо ви будете
дотримуватися всіх правил і законів Веселкової країни, то будете зростати
добрими, чесними, мужніми, справедливими.
А зараз ми надаємо слово
першокласникам.
1).Любі гості! Хоч
маленькі,
Ми вже добре знаєм
Що зовемось українці,
Й українських предків
маєм.
2).Батько, мати, брати,
сестричка
І всі інші члени роду,-
Всі належать до одного
Українського народу.
3).Українка я маленька,
Українка — моя ненька,
В неї щира я дитина,
Добра, люба та єдина.
4).Українець я
маленький,
Україна — край
рідненький,
Вірний син я свого роду,
Українського народу.
5).Все, що рідне я
кохаю,
Всім, хто рідний,
помагаю,
Своє ціную, всього
вчуся,
І до рідного горнуся.
6).Все що рідне, хай нам
буде,
Найдорожче і святе,
Рідна віра, рідна мова,
Рідний край нам над усе.
7).І тому найдорожчою нам,
Є і буде у кожну
хвилину,
Серед інших країн лиш
одна.-
Дорога нам усім Україна.
8).Розквітай, прекрасна
Україно,
Рідна земле, матінко
моя,
Хай лунає мова
солов'їна,
Пісня неповторная твоя.
(Шикуються всі першокласники на сцені)
Веселка.
Молодці! Я бачу, що
сьогодні у нашому залі зібрались чудові діти, які знають і люблять свій край і
вже готові стати жителями веселкової країни.
Ведуча2.
А перед тим як стати
справжніми веселчатами, ви маєте дати урочисту обіцянку.
(Фон - барабанний дріб)
(Виходить президент
веселкової країни)
· Я (кожна дитина називає
своє ім'я) вступаючи до лав дитячої Веселкової країни урочисто обіцяю:
· Любити і поважати
батьків, рідну мову, свою Батьківщину, Україну (всі разом "обіцяю”)
· Бути вірним у дружбі,
захищати слабких, бережливо ставитись до рідної природи.("обіцяю”)
· Поважати національні
традиції України. ("обіцяю”)
Ведуча2.
(
Фон ) Право пов'язати галстуки "струмочки
радості” надається нашим гостям і кращим учням Веселкової
країни.
(Учні в'яжуть галстуки).
Ведуча1. Слово для привітання надається директору школи Пошенко Ю.В.
(Вручається
посвідчення)
Директор: А
зараз наші новостворені загони представлять свої девізи. Загін 1-а класу, 1-б
класу
Ведучий:
Слово надається батькам наших Веселчат:
1.
Ми святковим короваєм
Любих
діток пригощаєм:
Як з’їсте
шматок – віднині
Будете
в шкільній родині
2.
Хай зерно, що в короваї
Знань
колосся проростає
І
тому зерном пшениці
Ми
всіх вас посипаєм.
Ведуча. Ну
що ж. Наша веселка засяяла новими кольорами – синім та фіолетовим.
Хай
кольори веселкової країни нагадають присутнім про щасливу долю наших веселчат.
Ведучі:
( на фоні пісні «Веселкова доля»)
Діанка:
ЧЕРВОНИЙ - СТРУМОЧОК ПАМ'ЯТІ
Давид: ОРАНЖЕВИЙ - СТРУМОЧОК -
ТРУДІВНИЧОК
Діанка: ЖОВТИЙ - СТРУМОЧОК НАРОДНОЇ МУДРОСТІ
Давид: ЗЕЛЕНИЙ — ЕКОЛОГІЧНИЙ
СТРУМОЧОК
Діана: БЛАКИТНИЙ - СТРУМОЧОК ДОБРОТИ
Давид: СИНІЙ -БОГАТИРСЬКИЙ СТРУМОЧОК
Діана: ФІОЛЕТОВИЙ - СТРУМОЧОК
РАДОСТІ
Діана: Дорогі друзі, вітаю вас з цим радісним
святом, ви сьогодні стали справжніми жителями Веселкової країни.
Веселка.
Хай ваше шкільне життя буде
наповнене іграми та розвагами. Але ніколи не
забувайте, що розваги треба поєднувати з навчанням, бо бути старанними учнями —
ваше найголовніше і найважливіше завдання у Шкільній країні.
Ведуча1.
Нумо всіі разом заспіваємо нашу
пісню.
(Всі співають пісню
«Дощик»)
Ведучий: Ми на славу веселились,
Грали і
співали.
Ми на славу України
Веселчат збирали.
А усім вам побажати
Хочеться добра.
Ведуча: Щоб жила і процвітала
Українців сім'я.
Щоб горя не знала ,
З любов'ю жила.
(Гімн
школи)
Центральне місце у
виховній системі школи має займати формування громадянської компетентності
молодшого школяра: відповідального
ставлення до природи, до себе, як складової частини природи і суспільства, до
оточуючого нас світу, до живих істот навколо нас.
В. О. Сухомлинський чітко визначає теоретичні засади
виховання громадянських почуттів молодших школярів:
- це передусім створення дитиною радостей для інших людей і переживання особистого щастя й
гордості у зв’язку з
цим;
- по – друге , творення й збереження краси в усіх її
багатогранних проявах;
- по – третє громадянське ідеологічне багатство
діяльності дитини в колективі, взаємовідносини з дітьми й іншими колективами;
- по – четверте, культивування і розвиток співчуття до
всього живого й красивого;
- по – п’яте, розвиток високої інтелектуальної культури – думок, почуттів,
переживань людини .
Ідеї громадянського виховання завжди були актуальними для
видатних педагогів України. В. О. Сухомлинський у книзі « Народження
громадянина» розглядав формування громадянської компетентності на основі
людяності й гуманізму. Першочерговою умовою успішного формування рис
громадянина педагог вважав організацію емоційно насиченого, діяльного життя школи,
розвиток громадянської активності кожного індивіда.
На сучасному етапі проблемою громадянського виховання
займаються провідні науковці АПН України. Ними було розроблено проект Концепції
громадянської освіти в Україні в якому наголошується, що весь освітній процес у
навчально - виховних закладах має бути насичений різними аспектами
громадянського виховання.
Щоб упровадити цю ідею в життя, вчитель сам повинен стати
для учнів взірцем громадянина і патріота своєї держави, адже дуже дієвим,
особливо у вихованні маленьких дітей є соціально – психологічні методи
(наслідування, приклад, переконання).
У сучасній школі ідеї громадянського виховання органічно
вписуються у зміст і методику навчальної і виховної роботи, в організацію
життєдіяльності школярів. Цей напрям виховання в початковій школі має на меті
формування у дітей знань і уявлень про рідний край, розкриття на доступному
рівні особливостей взаємодії людей у родині, колективі, суспільстві, виховання
в них позитивного особистісного ставлення до цінностей, символів Української
держави, виховання гуманної, соціально активної, відповідальної особистості.
Національне та громадянське виховання має забезпечити
всебічний розвиток, гармонійність і цілісність особистості, збагачення на цій
основі інтелектуального потенціалу народу, його духовності й культури,
формування громадянина України, здатного до самостійного мислення, суспільного
вибору і діяльності.
Найбільші можливості у здійсненні завдань громадянської
компетентності містять уроки читання, української мови, природознавства та
основ здоров’я. Особлива роль на цих уроках відводиться активним методам і
формам роботи, які спрямовані на самостійний пошук істини і сприяють формуванню
критичного мислення, творчості.
На уроках читання при вивченні розділу «Нема без кореня
рослини, а нас, людей без Батьківщини» на матеріалі творів «Роде наш красний»
(українська народна пісня) та «Бабусина радість» Галини Могильницької у другому класі, діти розширюють уявлення про
рідний край, свій родовід, навчаються вмінь спілкування в родині, бажанню
створювати радість для інших людей.
При роботі над
оповіданням Василя Чухліба «Повінь» відбувається формування громадянської
компетентності молодших , а саме – відповідального ставлення до природи, до
себе, як складової частини природи і суспільства, до оточуючого нас світу, до
живих істот навколо нас.
В процесі роботи над оповіданням діти об’єднуються в такі групи: «Природолюби»,
«Мовознавці», « Актори»,
«Репортери». Перша група
знаходить в тексті описи природи, краси
рідного краю, готує цікаву інформацію про ремеза та зайця. Мовознавці пояснюють значення складних слів, звертають
увагу на красу рідної мови. Група акорів розподіляють ролі та читають виразно в
особах уривок твору. Репортери придумують запитання до всіх учасників груп за
змістом тексту. На завершення робимо висновок про красу і неповторність нашої
рідної землі, виховуємо співчуття до всього живого і вчимо бачити красу навколо
себе. Діти навчаються спілкуватися в групі, мати свою думку і вміти почути
думку іншого. На прикладі героїв твору
вчаться спілкуванню між членами родини, яке базується на основі поваги,
взаєморозуміння та підтримки.
Не менш важливими для формування громадянської
компетентності мають уроки з основ
здоров’я. При вивченні розділу « Твоя родина» проводиться цілеспрямована робота
на виховання любові до своєї сім’ї, формування вмінь та навичок виконувати
обов’язки, які мають діти в родині.
Учні працюють в групах, розподіливши ролі членів родини,
вчаться допомагати та підтримувати один одного. На завершення робимо висновок
про те, що в родині, де кожен дбає про
інших, усі почуваються щасливими.
Всі виховні заходи, що проводяться в класі, сприяють
формуванню громадянської компетентності на основі людяності, завдяки
організації емоційно насиченого діяльного життя та активності кожного учня.
Це такі виховні заходи, як: години спілкування «Моя школа
– мій дім», «Рідна мова, чиста, як роса»,
тренінгове заняття «Я – частинка нашого класу»,
година спілкування з елементами тренінгу «Виховання толерантності.
Симпатія – антипатія».
Нещодавно в класі було проведено родинне свято « Тато,
мама і я – спортивна сім’я”. Це
свято здоров’я,
спорту, дружби і краси. Такі свята допомагають дітям відчути себе повноправними
членами своєї родини, вчаться вмінню підтримувати один одного,
співпереживати. Все це згуртовує
учнівський та батьківський колективи.
На завершення хочеться висловити думку про те, що
виховання громадянської компетентності
молодших школярів справа дуже важлива і вимагає кропіткої, наполегливої
і систематичної роботи. Але саме в молодшому шкільному віці ми маємо можливості
закласти основи для формування громадян
України, здатних до самостійного мислення,
духовно зрілих, соціально- активних громадян.
Література: 1. В. О. Сухомлинський . Формування
громадянина.
2.Скемська А.Формування громадянської компетентності
учнів. Початкова освіта – 2010. №37 – с.2
Нумо, хлопці!(для 3-го класу)
1-а учениця
Сьогодні справжніх хлопців свято,
А в нашій школі їх багать:
Сміливих. Веселих і мужніх,
Кмітливих, шляхетних і дружніх.
2-а учениця
Хто сказав, що справжні хлопці лиш в казках
існують?
Хто сказав, що у Червоній
Дівчата сумують?
3-а учениця
Якщо є такі розмови,
Ми відповідаємо:
Кращих хлопців й веселіших
За наших не знайдемо!
1-а ведуча
Добрий день, друзі!Добрий день
хлопці, чоловіки! Дозвольте від імені всіх дівчат та жінок привітати Вас із
святом справжніх чоловіків – Днем Збройних Сил України.
Напевне
цим жінки хочуть зайвий раз підкреслити у чоловіках такі якості, як мужність,
сміливість, щиросердя, шляхетність. Наші дівчата також намагаються не обійти
увагою хлопців, вітають їх, дарують їм сувеніри та чарівні посмішки.
4-а учениця
Ми бажаємо вам, хлопці,
Друзі наші щирі.
На відмінно всім навчатись
І у жити у мирі!
5-а учениця
Щоб зростали і мужніли
Ви кожну годину,
Щоб батьки пишались вами
У будь-яку днину!
6-а учениця
Ну а ми, дівчата, разом
Хлопцям
обіцяємо –
Про оцінки ваші добрі
Ми завжди подбаємо!
Ведуча
Багато гарних слів сказано на
адресу нашим хлопчакам. А як їм довести, що вони дійсно розумні, веселі,
кмітливі, сильні, і будь-якої миті готові виправдати сподівання дівочих
сердець?
Влаштуємо
веселі змагання, у яких візьмуть участь дві команди.
Отже, запрошуємо наших учасників.
І перше завдання – представлення команд
(Назва і девіз).
Можемо починати змагання. А
відкриває нашу конкурсну програму інтелектуальний конкурс. Команди отримають
однакову кількість запитань. Яка команда дасть більше правильних відповідей та
й переможе в цьому конкурсі.
1.
З яких вправ починається комплекс ранкової гімнастики?
(Ходьба, легкий біг, потягування)
2.
Який м»яч найважчий: футбольний, волейбольний,
баскетбольний? (баскетбольний)
3.
Скільки гравців у хокейній команді? (6)
4.
Скільки гравців у футбольній команді? (11)
5.
Скільки білих фігур у шахах? 916)
6.
У якій грі користуються найменшим м»ячем?
7.
(Настільний теніс)
8.
Скільки хвилин треба варити круте яйце? (жодної)
9.
Коли чорній кішці найлегше пробратися у хату? (Коли двері
відчинені)
10.
За що учня виганяють з класу? (за двері)
11.
Чому старий дід капелюха купує? (Тому .що без грошей
ніхто не дає)
12.
Під яким кущем ховається заєць, коли йде дощ? (під
мокрим)
Підводимо підсумок.
Перша
естафета «велогонки»
По два гравця затискають ногами палиці. Треба
проїхати до відмітки й назад.
Передати естафету іншим.
Друга
естафета.
«Штовхання ядра»
З кожної команди по 3 гравця. З газети зробити ядро і штовхнути його. Інший
гравець починає з того місця, де упало ядро.
А наші естафети продовжуються.
Естафета «Біг у мішках»
Наступна
естафети «Крокодили». Один гравець тримає іншого за ноги, а той біжить на
руках.
Наступна
естафета «Вперед, назад» (біжать спиною один до одного, тримаючи один одного під
руки бубликом»
Наступна
естафета «Стрибки» (бігова доріжка ділиться на три частини, стрибки на лівій, правій, на двох
ногах)
Слово журі.
Наступний
наш конкурс «Скоромовки»
Гравцям необхідно повторити тричі запропоновані
скоромовки.
На підготовку одна хвилина.
1. Варка варила вареники.
Василь взяв вареника, Варка Василя варехою, Василь Варку вареником.
2. Ґава всілася на ганку і
сиділа там до ранку, вранці гуси прибігали Гаву з ганку проганяли.
3. Карл у Клари украв
корали, а Клара у Карла украла кларнет.
4. Міла милом тигра мила,
Міла мило упустила, упустила Міла мило, тигра милом не домила.
Наступний
конкурс змагання з кульками.
По дві кульки прив’язані за спиною у кожного
гравця. Необхідно свої кульки зберегти, а кульки супротивника знищити.
А зараз я
запрошує на конкурс мушкетерів.
У кожного мушкетера на спині написаний вислів.
Суперник повинен його прочитати, при цьому не забуваючи фехтувати своєю шпагою.
У кого першого прочитають вислів на спині, той програв.
Далі
жартівливий конкурс.
Зняти з свого носа сірникову коробку за допомогою
мімічних рухів. Без рук.
Наступний
конкурс «Кращий хазяїн»
Запрошую по одному гравцю. Ваше завдання надоїти
якомога більше молока у склянку. (Гумова рукавичка з дірками заповнена водою)
Наступний
конкурс «Комплімент»
Викликаються двоє учасників. Завдання полягає в
тому, щоб сказати найбільше компліментів жінці на святі.
Наступний
конкурс «Най широкоплечіша команда»
Для участі запрошуються всі члени команди.
Завдання команди: повинні стати якомога щільніше. На рівні плечей робиться
замір. У якої команди найширші плесі, той виграє.
Наступний
конкурс «Снайпер»
Учасника прив»язується на пояс іззаду олівець на
нитці. Вони повинні потрапити олівцем в пляшку, без допомоги рук.
Наступний конкурс «Ферма»
Гравців ділять на дів команди, зав»язують їм очі і
перемішують між собою. Решта гостей утворює коло. Одна команда «мичить», інша –
«хрюкає». Необхідно щонайшвидше зібратися своєю командою в купу, не виходячи з
кола.
Сценарій проведення свята: «Нумо, дівчатка» (для 1-го класу)
Вчитель: Сьогодні, напередодні свята всіх жінок , ми
запрошуємо всіх на свято Нумо, дівчатка.
Хлопчики, уважно подумайте і скажіть, якими ви уявляєте дівчаток.
Хлопчики складають смислову павутинку до слова «дівчатка».
( Добрі,лагідні,розумні, наполегливі,охайні, виховані,
уважні і т. д.)
Д –
І –
В –
Ч –
А –
Т –
К –
А –
Так, ми згодні з вами. Кожна дівчинка – це майбутня мати,
берегиня своєї родини.
Саме тому кожна дівчинка уособлює в собі всі найкращі людські
риси.
Сьогодні ми з вами ще раз переконаємось,які талановиті в усьому наші
дівчатка.
До вашої уваги різноманітні конкурси.
1.Літературний конкурс.
Хто багато читає, той багато знає.
З яких віршів ці рядки?
v А місяць
липень гарячим літом
Обсипле липи гарячим цвітом.
( М. Підгірянка. Співанка про місяці.)
v І тільки
бродить в білій тиші бабуся лагідна – Зима.
(Н. Забіла. Чотири пори року.)
v Затихнув
гомін. В залі згасло світло.
(Н. Забіла. У дитячому театрі.)
v А
скінчив – що сталось!
З місць усі зірвались.
( Грицько Бойко. Як невдаха виступав.)
v Що не
можна повернути в бюро знахідок?.
( Загублений час.)
v Яка
поетеса познайомила нас із Дбайком?
( Тамара Коломієць.)
2 Конкурс
Господарочка
Кожна дівчинка за 5 хвилин записує продукти, необхідні
для приготування борщу.
На крок – назвати українську національну страву.
3 конкурс
Грація
Гарно пройти з тарілкою на голові.
4 конкурс
Математичний
Кожна учасниця отримує 5 прикладів.
70+ 80 – 50
30* 8 – 50
7* 9 + 70
37*1 +26
150: 10 +90
5 конкурс
Впізнай по голосу.
Хлопчики повертаються спиною, а дівчатка по черзі
говорять якусь фразу.
Завдання хлопчиків
- впізнати дівчинку по голосу.
6 конкурс
Із букв одного слова.
Скласти якомога більше слів із букв слова Жайворонок.
7 конкурс
Хто кого перескоромовить
У млиночкові малому
Мишеня муку мололо
Мама міряла муку
По наперстку у мішку.
Підрахунок балів. Підсумок .
Вручення медалей. Привітання від хлопчиків.
Розробка виховного заходу на тему: «Коли вирушаєш у путь – обережним будь
Тема: «Коли
вирушаєш у путь – завжди обережним будь.»
Мета: Ознайомити
учнів з місцями безпечного переходу проїжджої частини дороги, із дорожніми
знаками, закріпити і актуалізувати знання учнів про дорожній рух і правила
безпечної поведінки на вулицях; розвивати пізнавальні інтереси, уміння орієнтуватися
на вулицях міста; виховувати культуру поведінки на вулицях.
Обладнання: Плакати «Пішохідні
переходи», модель світлофора, емблеми команд, костюм «Світлофора», дорожні
знаки, зелені фішки для команд, ілюстрації для запитань і загадок, «перехрестя»
(малюнок).
Організаційний момент
- Доброго дня, діти! Усміхніться і
починаємо наш захід. Сьогодні ми з вами не просто будемо закріплювати правила
переходу вулиці, а проведемо змагання. Я пропоную вам об’єднатися в групи.
(Вчитель роздає дітям картинки із зображенням водіїв і пішоходів). Учні
обирають капітана. Капітанам команд вчитель пропонує взяти картку. Капітан,
який витягує картку «пішоходи», його команда і має таку назву, який картку
«водії» - його команда – «Водії».
Розповідь вчителя
- Багато з вас ходять до школи
самостійно, без дорослих, тому ви всі повинні пам’ятати такі правила: шлях до
школи вибирайте найбезпечніший, на якому менше переходів через вулицю чи
дорогу. Коли йдете вулицями міста, будьте обережними! Не поспішайте! Йдіть
тільки правим боком тротуару, чи узбіччям. Не виходьте на проїзну частину
вулиці чи дороги. Проходячи повз ворота, будьте особливо обережні! З воріт може
виїхати автомобіль. Переходь вулицю тільки по пішохідних переходах. Перед тим,
як переходити вулицю, подивіться ліворуч. Якщо проїзна частина вільна – йдіть.
Дійшовши до середини вулиці, зупиниться. Тепер подивіться праворуч. Якщо
проїзна частина вільна, продовжуйте перехід. Якщо вулиця регулюється
світлофором, обов’язково зверніть увагу на його кольори. Всі ми є пішоходами,
тому повинні знати правила переходу вулиці і дотримуватися цих правил.
Представлення команд
У нас дві команди – «Пішоходи» і
«Водії». Ви будете змагатися між собою за право називатися «Кращим знавцем
Правил дорожнього руху». Команди, відрекомендуйтеся.
Командир команди «Пішоходи»:
- Команда, наш девіз!
Учні команди: Наша команда знає
багато!
Кажуть про нас: «Гарні малята!»
Командир команди «Водії»:
- Команда, наш девіз!
Учні команди: Ми обіцяємо гарно
змагатися,
Будемо кращими називатися!
Результати нашого змагання ми будемо
записувати на екрані змагання
Екран змагань
«Водії» «Пішоходи»
1. Загадки
2. Гра «Червоний, жовтий, зелений»
3. «Перехід»
4. «Перехрестя!»
5. Вікторина
6. Гра «Не плутай сторони»
7. Підсумок
Розгадування кросворду
- А зараз, щоб дізнатися, чи готові
наші команди до змагань, я пропоную їм розгадати кросворд. (Вчитель роздає
командам кросворд). Члени команд розгадують. Хто швидше впорається, той краще
готовий до змагання.
1.Людина, яка їде в транспорті.
(Пасажир)
2. Людина, яка йде тротуаром.
(Пішохід)
3.Людина, яка керує автомобілем.
(Водій)
4.Підрозділ міліції, який відповідає
за безпеку руху на дорогах. (ДАІ)
Розгадування загадок
- Перший наш конкурс – це
загадки. Діти, ви добре знаєте сигнали
світлофора, а чи вмієте ви розгадувати загадки? Зараз перевіримо. Це і буде
перший конкурс.
1) Маленькі будиночки містом біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках
сидять.
(Автобус, трамвай)
2) Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
Підморгне червоним оком – стоїмо.
(світлофор)
3) Я не їм вівса, ні сіна,
Дайте випити бензину,
Усіх коней обжену,
Кого хоч наздожену.
(Машина)
4) Два брати попереду біжать,
А два позаду наздоганяють.
(Колеса)
5) Двоє ніг у швидкого коня,
Має він одне око і роги.
Я катаюсь на ньому щодня,
Хоч і добре натомлюю ноги.
(Велосипед)
- Запишемо рахунок цього конкурсу.
Зустріч зі «Світлофором»
Заходить «Світлофор» (хлопчик в
костюмі).
- Здрастуйте, діти! Це тут урок з
правил дорожнього руху?
(Відповіді дітей). Діти, хто я? Що ви
знаєте про мене? (Відповіді дітей).
- Я - ваш добрий друг Світлофор. Не
дивіться, що я такий маленький. Я вже досить старий і дуже багато знаю. Більше
ста років я допомагаю людям переходити вулицю. Сьогодні мені дуже захотілося
зустрітися з вами і дізнатися, чи ви вже знаєте правила вулиць і доріг.
Учні читають вірші:
Як переходиш вулицю, на розі зупинись
І перш за все уважно на мене
подивись.
Я шлях вкажу надійний, де небезпек
нема.
Трикольорове око я маю недарма.
Нехай воно і мружиться, ніколи я не
сплю,
З малими дітьми в схованки я гратись
не люблю.
В роботі я суворий і стриманий завжди
Тролейбуси, машини біжать сюди, туди.
Дивлюсь червоним оком, велю спинитись
я,
– Одне мені потрібно - це витримка твоя.
А блисне жовте око, і ти не поспішай,
Бо жовтий – не зелений: потрапиш під трамвай.
Увага – і зелений привітно замигтів.
Він колір найдобріший, щасливої путі.
Розповідь вчителя
З історії світлофора. Чому світлофор
так назвали?
Назва ця походить від двох слів:
нашого слова «світло» і грецького «форос» - несе. Отже, у перекладі на нашу
мову «світлофор» означає: той, що несе світло. А чи знаєте ви, що світлофори
походять від прапорців, якими користувалися залізничники, щоб керувати рухом
поїздів? Було три прапорці:червоний, який забороняв рух, жовтий, що закликав до
обережності, і зелений, який дозволяв вільно їхати. Мали три кольори і перші
світлофори, котрі з’явилися на початку ХХ століття. Це були великі дошки,
пофарбовані у три кольори. По їхній поверхні з одного кольору на інший
переповзала стрілка, вказуючи, який саме колір слід брати до уваги. Її важко
було розгледіти здаля, і водії помилялися, не розуміючи, на який колір вона
вказує.На сучасних світлофорах вогні спалахують по черзі, так що сплутати їх
можна хіба навмисне.
Гра «Червоний, жовтий, зелений»
На сигнал «жовтий» - тиша, на
«червоний» - плескають в долоні, на «зелений» - крокують (умовно). Результати
записують на екран.
Вчитель: Закон вулиць суворий. Він не
любить тих, хто не виконує правил. Адже саме цей закон зберігає життя багатьом
людям. Діти, будьте уважними на дорогах!
Виходять чотири учні. У одного з них
– зображення світлофора, у інших – кола жовтого, зеленого, червоного кольорів.
1-й учень. Водіям хто помагає?
Це повинен знати ти!
Від біди оберігає,
Та усім допомагає
Найбезпечніший шлях знайти.
Цей невтомний трудівник
Три великих ока має.
Він ніколи не дрімає,
Особливо в часи «пік»!
2-й учень: Три сигнали світлофора
Що накажуть – то закон!
Як червоний загориться –
Терміново зупиниться!
3-й учень: Жовте світло - почекай!
4-й учень: А зелене сяє світло,
Усміхаючись привітно, -
Сміло рухайтеся всі:
І дорослі, і малі!
Гра «Перехід»
Перед початком руху подивіться
наліво. Машин не має – іди!
Дійшов до середини – подивись
направо. Машини близько – почекай.
Машин не має – закінчуй перехід.
Результат гри записується на екрані.
Інсценівка вірша О. Кононенка «Весела
подорож з братом до дідуся, або знайомство з дорожніми знаками»
У ході виступів учнів учитель
демонструє відповідні дорожні знаки.
1-й учень: Світлофор зеленим світить,
Поспішаю, як ніхто –
З братом їдемо до діда
У новенькому авто.
Ми домовилися вранці,
Він чекає на стоянці.
Ось і я – часу не гаймо,
Заспівав мотор - рушаймо!
2-й учень: Розрослись каштани, липи,
Без зупинки тут не можна
СТОП – ці літери великі
Здалеку побачить кожний.
3-й учень: Брат машину зупиняє,
Озивається до мене:
Світлофор три ока має –
Червоне, жовте і зелене.
Червоне – треба пам’ятати:
Іти не можна – слід чекати.
Мигне жовте, не хвилюйся:
Уважним будь і приготуйся.
Зелене – вітер, сніг чи злива:
Через дорогу йди сміливо.
4-й учень: Нам дорога ще далека.
Брат веде, позаду я.
Знак дорожній «Небезпека»
Застережить водія.
Глянь праворуч, глянь ліворуч,
На дорозі діти - стій!
Дитсадок і школа поруч –
Обережніше, водій!
5-й учень: Я забув! Не вимкнув
праску!
От так лихо! Що робити?
Для забудьків знак, будь ласка –
«Телефон» - біжу дзвонити.
6-й учень: Скоро дідове подвір’я,
Дід у нас лісник, отак!
З лісу можуть вийти звірі,
Нам про це говорить знак.
Ми приїхали. Дідусь
На порозі крутить вус,
Йде онуків зустрічати:
- Здрастуйте, ходіть до хати.
7-й учень: Приїздіть у ліс в суботу –
Вистачить для всіх роботи.
Пост ДАІ. Інспектор чемно
Радить пас прилаштувати,
Посміхається приємно:
- Хай частить вам, - каже брату.
Гра «Перехрестя»
- Наступне змагання – гра
«Перехрестя». В центрі нашого класу – «перехрестя». За командою «рух» гра
починається.
«Водії» заводять свої машини,
«пішоходи» йдуть до перехрестя. Діти грають групами по п’ятеро з кожної
команди. «Світлофор» показує свої кольори. Наприклад: «Світлофор» показує
зелене світло – «водії» стоять, «пішоходи» переходять перехрестя. Потім жовте
світло – всі стоять, «водії» заводять свої двигуни. Червоне – «пішоходи»
стоять, «водії» поїхали. Хто помиляється, вибуває з гри. А переможці одержують
фішки.
Гра проводиться два-три рази зі
зміною учасників. Рахунок цього конкурсу записується на екрані.
Вікторина
- Кожній команді я ставитиму
запитання, а ви повинні якнайшвидше на них відповідати. За правильну відповідь
– зелена фішка. І так, почнемо.
1) Як називаються вулиці біля нашої
школи?
2) На якій вулиці розташована наша
школа?
3) Назвіть елементи вулиці (проїзна
частина, край проїзної частини, тротуар, перехрестя, перехід).
4) Що таке проїзна частина? (Елемент
дороги, призначений для руху транспортних засобів).
5) Що таке тротуар? (Елемент дороги,
призначений для руху пішоходів).
6) Що таке перехрестя? (Місце
перехрещення доріг на одному рівні).
7) Що таке пішохідний перехід?
(Ділянка проїзної частини, призначена для руху пішоходів).
8) Який рух транспорту встановлено в
Україні? (Правосторонній).
9) Що таке «зебра»? (Спеціальна
дорожня розмітка пішохідного переходу).
10) Для чого потрібен світлофор? (Він
регулює рух транспорту і пішоходів).
11) Що означають кольори світлофора?
- Молодці! Запишемо рахунок цього
конкурсу на екрані.
Гра «Не плутай сторони»
- Діти, ви, мабуть, уже втомилися,
нумо трішечки пограємо в гру «Не плутай сторони».
Всі учні стоять. Учитель подає такі
команди: «Підняти праву (ліву) руку!», «Подивитись праворуч (ліворуч)». Хто
помиляється, той сідає на місце. Перемагають ті. Хто не зробив помилок і
залишився стояти. Вони одержують фішки. Кількість одержаних командами фішок
заноситься до екрана змагань.
(Поки діти грають в гру,
підраховуються бали всіх конкурсів).
Підсумок заходу
- Підсумковий рахунок змагань: _
Перемогла команда ____. Вона і є
«Кращим знавцем Правил дорожнього руху». Але незалежно від того, яка команда
одержала перемогу, ви всі дуже гарно працювали. І я думаю, що зі мною
погодиться і «Світлофор».
- Так, я дуже задоволений, і тому
нагороджую обидві команди. Це – знак «Світлофор», щоб ви ніколи не забували про
мене і мої кольори.
Вчитель: Я вважаю, що ви, діти, не
просто змагалися, ви вчилися дотримуватись правил дорожнього руху, правил
переходу доріг і кожен з вас буде самим дисциплінованим пішоходом. До
побачення.

Немає коментарів:
Дописати коментар